طراحی داخلی

رنگ سال 2021 ترکیب آتش و خاکستر!

رنگ سال 2021

قطعا تا کنون متوجه رنگ سال 2021 شده اید! ترکیب آتش و خاکستر! یعنی رنگ زرد و خاکستری که میتواند بسیار مفهومی و جذاب باشد. در این مقاله قصد داریم کمی در مورد رنگ سال 2021 و همچنین کلیاتی در مورد رنگ سال و نحوه انتخاب آن و طریقه استفاده درست از رنگ سال 2021 را بیان کنیم. پس با ما هم قدم باشید.

رنگ سال چیست؟

شاید در ابتدا برای خیلی ها این سوال مطرح شود که اصلا رنگ سال چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به شما عزیزان بگوییم که انتخاب این رنگ، در واقع بیانگر اتفاقات بزرگ و بیان حال و هوای آنچه که در روح زمانه جهان است میباشد. رنگ سال در سراسر دنیا جاری میشود و در بیشتر در صنعت مد و دکوراسیون نمایان میشود.

 

رنگ زرد و خاکستری

چرا رنگ سال انتخاب میشود؟

تاثیر رنگ ها بر روی جسم و ذهن انسان یک تاثیر فوق العاده است. بر هیچ کس پوشیده نیست که رنگ ها بیانگر احساسات، عواطف و آنچه در ذهن انسان شکل میگیرد است. استفاده از یک رنگ یکتا که در سراسر دنیا طنین انداز شود، در وحله اول پیام صلح و آرامش را به همراه دارد. اینکه همه مردم دنیا سر یک موضوع یونیک، تفاهم داشته باشند که آن موضوع در روح و جسم انسان ها تاثیر مستقیم داشته باشد قطعا میتواند بسیار خوشایند باشد.

علاوه بر این، صنعت مد و دکوراسیون هر سال منتظر رنگ سال هستند تا خود را با یک لوجستیک جهانی همقدم کنند. به همین دلیل هر ساله رنگی به عنوان رنگ سال تعریف میشود.

 

 

رنگ سال چگونه انتخاب میشود؟

آئین رنگ سال توسط یک موسسه آمریکایی به نام پانتون از سال 2000 بنا نهاده شد. این موسسه با بهره گیری از طراحان و رنگ شناسان حرفه ای و با تحقیقات گسترده رنگ سال را مشخص میکنند و هر ساله چند ماه قبل از شروع سال میلادی، آن رنگ را افشا میکنند تا در صنایع مختلف از آن استفاده شود.

استفاده از رنگ سال 2021

 

رنگ سال 2021 چه رنگی است؟

رنگ سال 2021 هم همانند سالهای قبل توسط موسسه پانتون (یا پنتون) مشخص شده است. البته ذکر این موضوع خالی از لطف نیست صاحب نظران بسیاری در صنعت مد، دکوراسیون، رنگ و پارچه در انتخاب رنگ سال حق رای و اظهار نظر دارند، اما در نهایت این شرکت پانتون است که رنگ سال را انتخاب میکند.

البته انتخاب یک رنگ توسط شرکت پانتون قطعا مورد پسند هیچکس قرار نمیگیرد؛ این موضوع کلمه “رنگ سال” را زیر سوال میبرد و باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که باید بجای “رنگ سال” بگویید “رنگ های سال!”، زیرا موسسه پانتون هر ساله مجموعه ای از رنگ ها را به عنوان رنگ سال مشخص میکند و در واقع یک پالت رنگی به شما ارائه میکند که در استفاده از آنها با یک هارمونیک خاص، مشکلی بوجود نیاید.

برای سال 2021 موسسه پانتون پالتی از رنگ های زرد و خاکستری را معرفی کرده است که در زیر میتوانید آن ها را ببینید:

طیف رنگی سال 2021

تاثیر رنگ سال بر دکوراسیون داخلی منزل

هر ساله موسسه پانتون پالت های رنگی خود را در مجله ی با عنوان ویو یا ” چشم انداز شرکت پنتون” منتشر میکند که این مجله فروش بسیار زیادی نیز دارد. تولید کنندگان بزرگ صنعت مد و پوشاک، دکوراسیون داخلی، طراحان تزئینی و… این مجله را تهیه کرده و تولیدات خود را بر طبق پالت رنگی معرفی شده در مجله طراحی و رنگ بندی میکنند. این کار بیزنس آنها را نیز رونق میدهد.

رنگ سال معمولا در دکوراسیون داخلی منزل برای آنان که اهمیت ویژه ای به دکوراسیون خود میدهند، کاربرد دارد. روکش مبل ها، کمد دیواری ها، کاغذ دیواری و رنگ دیوار ها، پرده ها، میز تلویزیون، لوازم آشپزخانه و … همه میتوانند رنگ سال را به خود بگیرند.

نمونه هایی از رنگ سال 2021 در دکوراسیون داخلی

در این قسمت قصد داریم چند نمونه ی استفاده از رنگ سال 2021 را در دکوراسیون منزل به شما عزیزان نشان دهیم؛

استفاده از رنگ سال 2021 در نمای منزل:

نمای منزل 2021

استفاده از رنگ سال 2021 در پذیرایی منزل:

 

 

استفاده از رنگ سال 2021 در نشیمن:

 

نشیمن رنگ 2021

 

استفاده از رنگ سال 2021 در آشپزخانه:

 

 

استفاده از رنگ سال 2021 در اتاق خواب:

 

 

استفاده از رنگ سال 2021 در سرویس بهداشتی و حمام:

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *